خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/09 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
اسماعیلی در دیدار رئیس گروه همکاری شورای روسیه:

تبادل دانشجو مکمل روابط علمی، تحقیقاتی و فناورانه ایران و روسیه است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش تبادل دانشجو و برگزاری کنگره‌های علمی میان دانشگاه‌های برتر را مکمل روابط علمی، تحقیقاتی و فناورانه میان ایران و روسیه دانست.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، دیمیتری واسیلینکو رئیس گروه همکاری شورای فدراسیون روسیه به همراه اعضای دیگر این گروه امروز(دوشنبه، 9 بهمن ماه) با ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



اسماعیلی سطح روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را مطلوب توصیف کرد و گفت: امیدوارم پارلمان‌‌ها با توافقات خود بتوانند کمک حال دولت‌های ایران و روسیه باشند.



نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران سابقه چهل ساله در بحث تحریم‌ها دارد، افزود: در این خصوص ایران و فدراسیون روسیه دارای اشتراکات فراوانی هستند و این شرایط می‌تواند در انتقال تجربیات مبارزه با تحریم‌ها به روسیه کمک شایانی کند؛ علی‌الخصوص در حوزه دانش‌بنیان، تجربیات ایران ارزشمند است.



رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با توجه به همسویی دو کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای مشارکت در این زمینه خبر داد و افزود: بحث فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زیربنای روابط پارلمانی دو کشور باشد.



اسماعیلی در پایان این دیدار از افزایش تبادل دانشجو و برگزاری کنگره‌های علمی میان دانشگاه‌های برتر دو کشور استقبال کرد و این امر را تکمیل کننده روابط علمی، تحقیقاتی و فناورانه طرفین برشمرد.



واسیلینکو نیز در این دیدار تبادلات میان روسیه و ایران در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی را از اهداف مهم مورد پیگیری پارلمان‌ها ارزیابی کرد و از برگزاری همایش مشترک دانشجویان ایرانی و روسی در آینده نزدیک در سن‌پطرزبورگ روسیه خبر داد و در پایان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را برای مشارکت در این همایش به روسیه دعوت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375541
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار